Rekonštrukcia ozubnicovej železnice

Tatranská Štrba - Štrbské Pleso 2022

Pôvodná trať ozubnicovej železnice z Tatranskej Štrby na Štrbské Pleso bola vybudovaná v roku 1970 pri príležitosti konania Majstrovstiev sveta v klasickom lyžovaní a počas nasledujúcich 50 rokov neprešla žiadnou zásadnou modernizáciou. Celková dĺžka rekonštruovanej trate je 4,7 km. Lepenie systémom MC Ballastbond 70 sa vykonávalo z dôvodu stabilizácie koľajového zvršku v prechodových oblastiach (most / terén), v oblúkoch, v oblasti zastávok a stúpaniach. Takto zlepené lôžko zachová svoj tvar dlhodobo, bez potreby opätovných častých úprav. Tento systém lepenia zachováva priepustnosť lôžka a je 100 % UV stabilný. Celá realizácia trvala 2 týždne a bolo použitých viac ako 20.000 l živice. Výrobok po zabudovaní z hľadiska ekológie nijako negatívne neovplyvňuje spodnú vodu a ani pôdu.

Rekonštrukcia ozubnicovej železnice Tatranská Štrba - Štrbské Pleso
Rekonštrukcia ozubnicovej železnice Tatranská Štrba - Štrbské Pleso
abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123